kamilah segalanya...kononnnn

Semakin umur meningkat semakin banyak kita pelajari dalam kehidupan. kadang-kadang kita tak sangka sesuatu perkara tu berlaku dalam situasi di kala kesusahan melanda..semoga mereka-mereka ini diberikan hidayah olehNya untuk berubah.

Bila susah kita lah pembantu untuk selesaikan. sekarang bila kami berada di roda hidup paling bawah mereka ini hilang atau senyap seribu bahasa. Seolah tidak memahami apa yang sedang berlaku.

sekarang dah ada kerja sendiri,
dah ada duit sendiri,
dah pandai buat keputusan (kot),
dah rasa hebat sebab hidup rasa selesa,
tapi kau lupa
sewaktu kau tiada apa yang dinyatakan di atas
kami lah segalanya..


Kasihan..allah la tempat mengadu..allah itu maha adil...hidup tak selalu indah...kahwin, ada anak, ada kerja = bahagia forever...tapi ujian allah boleh datang bila-bila masa tanpa kita pinta...tak pula mendoakan keburukan untuk mereka..cuma sedarlah...

***tetiba hari ni jadi sensitip pula...USTAZ azhar idrus kata jangan luah kan fb...kita kene luah kat allah...tapi ni luah kat blog jer hehehe

1 comment:

Rtp Farra Arisha said...

mengadu nasib ibaratnya meluahkan segalanya yang terpendam kepadaNya..:') emm, keep on praying the best!