make a wish..& ...last ramadhan

hari ni hari hari hari lahir saya yang ke tuttt...masih lagi 20-an la ;)) dah beberapa kali juga birthday saya jatuh pada bulan RAMADHAN. oleh itu persiapan hari raya lebih diutamakan dari birthday saya ini...huuhu**mode---SAD (( **

dulu--teringat zaman kecik-kecik...every year tak sabar nak celebrate Birthday. kadang-kadang rasa cam paksa mak pun ada nak buat majlis..tapi masa tu kecik xpaham bab-bab kekurangan duit neh.ye lah adik-beradik kami ramai ada 8 orang dan saya ke 7...apa nak cakap ja..xdapat menangis..huhu tak patut tak patut.. bab dapat hadiah tu paling best..siap tuntut hadiah kat kakak kakak dan abang abang ...ajak kawan-kawan datang rumah......

zaman sek men dan kolej - masa ni pun sronok gak ngn kawan-kawan..ada siap baling tepung dan telur. makan kat luar ramai-ramai..masa tu standard lah..KFC/Pizza Hut/Mcdonalds...

zaman keje--masa ni ada ayat dari Emak membuat saya tersentuh dan sedar seketika...memang ada kebenarannya...masa tu birthday abang saya dia celebrate ngn kawan-kawan kat luar..mak kata +- mcm ni lah bunyiknya...'hari lahir belanja kawan-kawan bukan nak belanja dan terima kasih kat mak' ...tersentap saya terdengar ayat tu..sejak dari tu setiap hari lahir saya, saya akan beli kek dan belanja parents saya..kalau pokai sangat masa bulan tu penah saya beli 1 slice jer cheese kek untuk emak sebagai ucapan terima kasih sebab dah lahir & besarkan saya..

sekarang- alhamdullilah dah beberapa tahun ni kami adik beradik setiap kali hari lahir emak & aboh dan fathers & mothers day kami kumpul semua buat majlis kecil kecilan for our parents

********thanks to emak kerana melahirkan,mendidik,dan membersarkan saya sampai saya besar dan comei hehe..dan thanks to Aboh juga********


No comments: