makan sama kUCIng

semalam saya berbuka dengan K.u.C.i.N.g......uolsss...cayer ke tak??...xder la bukan makan sepinggan..offcos la dia duk bawah kan..saya berbuka di Cafe PPUKM..nasib tak ramai orang semalam..selang dua kerusi ada pakcik duk sorang..tetiba masa nak berbuka ada sorang brother duk join pakcik tue...masa berbuka perbualan mereka

pakcik: anak ni jumpa siapa di sini?
brother: saya tunggu isteri saya masuk kecemesan bukan kritkal
pakcik: ooo...kenapa tu nak?
brother: ***saya pun xclear dengar..pastu dengan brother ni story psl dia baru 2 tahun kahwin da ni kira baru wife pregnant 3 bulan..
pakcik: ooo pakcik tunggu isteri pakcik ...bla bla bla

saya :  betul apa brother ni cakap yang hidup orang tak semua sempurna walaupun di mata kasar cukup semua macam kerjaya dan keperluan hidup.tapi ada orang nak anak belum dapat anak lagi..bila dah nak dapat anak macam-macam *complikasi lagi..bila saya dah ulang alik ke hospital banyak kali membuatkan saya insaf lagi..ya allah aku bersyukur padamu kerana aku masih sihat jika dibandingkan dengan mereka-mereka ini..ada yang luka dan patah sana sini..



ada sekali tue masa di tempat kecemasan nyawa pakcik sorang nie di hujung dan doktor suruh panggilkan ahli keluarga yang lain, isteri pakcik tue dah menangis ..tak tahu pakcik tu masih ada lagi ke tak sekarang nie..bila ingat balik membuatkan semangat saya kuat untuk mengharungi segala masalah yang ada sekarang dan sentiasa fikir ada orang lagi susah dan teruk daripada kita sebenarnya. Tapi kadang-kadang tak dapat lari dari kelemahan manusia itu sendiri macam rasa *down*...fikir y me? y me? kan kan..

eh pasal kucing tu sebenarnya sebelum ke PPUM saya dah tapau nasi kukus ayam goreng..tetiba masa kat cafe saya terkenan plak kat ikan sekor ni..makaaa belilah ikan tersebut RM3..nafsu katakann..skali hah!! amik ko...saya tak dapat nak abis kan ikan ngan ayam..alhamdllah ada kucing sekor ada..pe lagi banyak juga saya kasi dia makan sampai last skali nak kasi ayam lagi Kucing tu plak yang surendder blah dengan kekenyangannyaaa...nasib tak membazir buang camtu jer..

No comments: